V prvé řadě bych chtěl říci, že od majitelky jsem měl hned od začátku plnou důvěru a na prodej nemovitosti nebyl časový tlak. To jsou věci, které mi umožní udělat práci na plno. Najdu pak zájemce, kteří k nemovitosti opravdu pasují a jsou logicky ochotni finančně ocenit její kvality.
Vezmeme to po pořádku a s pořádnými detaily.
V bytě proběhla před nedávnem havárie vody a z technických důvodu se musely odkrýt podlahy a dlažba v horním patře. Majitelka postupovala správně a nechala si udělat inspekci nemovitosti s technickou zprávou o postupu a odstranění závady.
Takže jsme na začátku s majitelkou řešily dvě věci:
Prodávat byt bez podlahových krytin v horní části,
a nebo byt zkompletovat a prodávat ho „hotový“?!
Rozhodli jsme se s majitelkou pro variantu prodeje bez rekonstrukce, protože
1, Byt se dal upravit i jako 4+kk v případě, že by o byt měla zájem větší rodina. To by znamenalo přepažit jednu z místností, kde by se pokládala podlaha.
2, Koupelna byla dost velká na variaci rohové vany, sprchového koutu či jejich kombinací, takže jsme nechali výběr koupelny raději na nového majitele.
3, Horšící se situace s Covidem a opravdu dlouhým dodavatelským lhůtami.
Teď už jsme měli vyřešené jak se bude nemovitost prodávat, a teď už zbývalo za kolik a jakým způsobem?
Za kolik?
V základu jsem vycházel z cenových map, tedy již z realizovaných cen, to jsou údaje, které dává k dispozici katastrální úřad a aktuální nabídky v inzerci. Samozřejmě, že tyto faktory jsem srovnával se samotnou nemovitostí. Byt prošel před dvěma lety rekonstrukcí spodního patra, také k bytu náleží terasa a garáž se sklepem. Na druhou stranu v bytě chybí udělat podlaha v horním patře či rekonstruovat celou koupelnu. Nadále samozřejmě vnější faktory jako je poloha, stav budovy, vzdálenost od centra, výhled atd.
Jakým způsobem?
Profesionální nafocení a plánek nemovitosti považuji za standard. Chtěli jsme naplno využit sociálních sítí, takže jsme se vrhli také do videa. Myslím si, že byl zájem na video pozitivní jak u placeného příspěvku, tak i na místních facebookových skupinách:
Ze sociálních sítích jsme získali asi 20 % zájemců, dalších 80 % zájemců bylo z realitních serverů. Trošku mi to připomíná Paretovo pravidlo 80/20. 😊 Když trošku odbočím, tak si dovolím takový příklad. Ve svých 20 % svého pracovního času uděláte 80 % své práce…
Finální kupec se nakonec vyklubal ze zájemců, které byt zaujal přes sociální sítě a byli také mezi prvními na prohlídce.
Takže se dá říci, že prodáno přes Facebook a za původní inzerovanou cenu.