Proč nechat prodej nemovitosti na jednom realitním makléři?

26.3. 2020Jan Chromeček0

Určitě si říkáte, jasně, nějaký makléř, který chce další „ovečky“ mně bude lanařit, abych se mu uvázal.

Měl jsem před pár lety podobné smýšlení, když jsme prodávali byt v Praze a ještě jsem nepracoval v realitách.

Proč bych se měl někomu uvazovat na několik měsíců, když to mohu svěřit více realitním kancelářím? Ať se ukáže, která je lepší! Vždyť je dnes moderní se nevázat, jak mi to zní v hlavě od jednoho nejmenovaného mobilního operátora.

Jak to tedy je?

Pojďme si nejprve říci, co ta exkluzivita či výhradní smlouva nebo exkluzivní smlouva je.

Je to výhradní právo realitní kanceláře nebo makléře zastupovat vlastníka při prodeji/pronájmu nemovitosti. Smlouva má většinou časové ohraničení, v praxi přibližně 3-6 měsíců.

To zní výhodně jen pro zprostředkovatele, nebo ne?

Jsem přesvědčen, že je výhodná také pro prodávajícího či pronajímatel, jinak by tento systém již dávno neexistoval! Opravdu dobří makléři či kanceláře, které se pohybují na trhu, jinak než exkluzivně dnes již nepracují! Dává to smysl, chtějí klientům poskytnout maximální servis a dostát svému jménu, a to bez exkluzivity prostě nejde.

Pojďme se tedy podívat, proč je to výhodné pro prodávajícího:

Zprostředkovatel má větší jistotu, že dotáhne případ do konce. Pro Vás a pro něj to znamená, že se zakázce bude maximálně věnovat, jelikož je motivován, že za jeho úsílí nebude odměněn někdo jiný. Nebude se bát investovat svůj čas a prostředky do profesionálního focení, topování inzerátu, home stagingu, placené reklamy na sociálních sítí, vytvoření videa či letákové kampaně, půdorysu a jiných aktivit, kterým se dá výrazně podpořit prodej případně pronájem nemovitosti

Měl by Vám tímto poskytnout nadstandardní servis a maximalizovat šanci na úspěšný prodej či pronájem.

Váš inzerát se nebude objevovat například ve čtyřech různých verzích na realitních serverech s různými popisky, fotkami a cenami. To dovolí nastavit cenovou strategii a postup prodeje. Toto je věc, z které by měl těžit prodávající nebo pronajímatel. Pro kupujícího či budoucí nájemce to totiž mnohdy vypadá tak, že se nemovitost prodává dlouho a ztrácí k ní důvěru a sympatii, obzvlášť pokud se budou lišit některé důležité parametry jako je cena, podlaží atd.

Makléř Vás pravděpodobně nebude zbytečně tlačit ke snížení ceny, pokud se objeví kupující. Protože má na prodej čas a klid a nebojí se, že by mu někdo mohl „nemovitost přebrat“. Jde mu také o výši jeho provize. Pokud se jedná o pronájem, makléř, který bude chtít jednat ve Vašem zájmu si bude ze zájemců vybírat a na to je potřeba čas a prostor.

Můžete také oproti klasickému prodeji využít aukci, což by u více zprostředkovatelů, bylo těžko možné.

Jistě Vám také odpadne spousty manažerské práce s předáváním klíčů, či organizování prohlídek mezi různými zprostředkovateli.

Samozřejmě, že je velmi důležité si vybrat profesionálního zprostředkovatele, který Vám poskytne profesionální servis. Pokud si nechcete prodávat sami a nemáte ve svém okolí někoho komu důvěřujete, udělejte si výběrově řízení na svého makléře. Věřím, že se se Vám to vyplatí.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Kategorie
  • Než začnete prodávat svojí nemvoitost
  • Pár pohledů na věci, které jsou před prodejem nutné udělat nebo se k ním alespoň postavit. Vše je doplněné o poznámky z realitní praxe. 

    Vaše osobní údaje budu zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti realitního trhu. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. GDPR